NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-17
Skrivet av: Gun-Britt Lindblad skrivet 2007-03-18, 12:58
Maud  åååå vad jag blir glad!!!!! Du är bara för gullig. Nu har jag ju, så jag kan skicka efter bouppteckningen för att se ev. barn.
 
Har lite svårt att tro att de fått några barn,för 1890 står de utan barn i SV befolkning. Maria Carlsson är ju då 45 år, så omöjligt är det väl inte.
 
Om hon fått barn ca 1865(20 år gammal), så skulle det barnet vara 25 år 1890. Så återstår att hitta då. Plus Marias(Mimmis) dödsdata.
 
Tror Mimmi levde rätt länge. För på det kortet jag har, där hon sitter som mittpunkten i hela danska familjen Therkildsen (farfars äldsta systers familj,( som jag inte ännu hittat)så ser hon betydligt äldre ut
än farfars syster Josephine.
 
Och Josehfine har vuxna söner med på kortet. Josefine är född 1860. Så kortet bör vara taget ca 1910-1920.
 
 
Tack jätte,jättemycket Maud för dödsdata på Johan Magnus Carlsson. Jätteglad ska du veta för det. Ska genast ringa min kusin Gösta 78 år, han kan inte data ,men är jätteintresserad av släktforskningen.Vi har ju samma farfar. Det är han som har haft korten från början och jag har scannat in dem.Jag lovar dig, han blir glad!!!
Gun-Britt Lindblad