NULL Skriv ut sidan - Hedvig Eleonora

Anbytarforum

Titel: Hedvig Eleonora
Skrivet av: Siv Jonsson skrivet 2015-09-07, 20:35
Hej! Min morfar Sven Vilhelm Jonsson född 19/11-1905 i Hedvig Eleonora församling Stockholm. Som ogift utomäktenskapligt barn till Sigrid Maria Jonsson född 6/11-1881 också hon född i Hedvig Eleonora församling. Hon födde morfar på barnhuset i Stockholm. Hon stannade sedan som amma i några månader.För att sedan lämna bort honom som fosterbarn den 29 mars 1906. Han lämnades till en familj Robert Carlsson och hans hustru Anna Katarina i Sätraberg under Skråmsta,Håbo Tibble församling,Uppsala. Sigrid Maria levde sedan några år som ogift, träffade sedan Axel Fredrik Karl Seijboldt född 11/4-1882 i Vadsbro,Södermanlands Län. De fick 4 barn Nore,Göta, Svea, och Göte. Sedan övergav han henne, så var hon ensam igen.Det är nu jag undrar om han kan vara far till min morfar också, det bodde en familj Seijboldt nära Sigrid Maria. Tiden 1905-03 till 1905-11-05satt Axel i häktet för stöld. Sigrid ville ta hem min morfar Sven lite senare, men han ville inte. Hur får man reda på vem som kan vara far till morfar? Har träffat en släkting till morfar, det ska vara hans brors dotter. Men hon har inte hört talas om min morfar. Är det någon som vet något? Mvh Siv