NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-26
Skrivet av: Lennart Andersson skrivet 2008-05-07, 14:32
Hej Tord Påhlman,
jag heter Cecilia Regen, är bosatt i Ystad, och systerdotterssondotter till Ragnhild Nordensten. Just nu håller jag på att samla material för en biografi över henne, och letar efter hennes konst överallt. Vill du berätta mer för mig om din akvarell, och gärna sända ett foto, vore jag mycket glad.
Ragnhild gjorde en väggmålning med boskap som betar på en äng, under en stor sol, i det som jag sett under namnet Enskede Värdshus. Det går dock icke att upphitta. T o m Stadsmuseet i Sthlm har problem. Det finns ett nytt värdshus, men var är det gamla?
Även i Nora söker jag med besvär. Ragnhild har målat i gamla rådhusets sessionssal och kommunen kan inte ge mig svar på om målningarna finns kvar. Någon där menade att socialen idag är i lokalerna. Så har vi församlinghemmet där, med Ragnhild-målningar. Detta är sålt till en privatperson (vars namn jag har, men ännu ej kontaktat) och jag hoppas denne ej tagit bort målningarna.  
Att jag går under namnet Lennart Andersson beror på att jag i den här frågan får hjälp av min kollega. Han är min gode mentor. Min mejladress är cecilia.regen@sydgym.se
Med vänliga hälsningar
Cecilia Regen