NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-09
Skrivet av: Aarne Stadius skrivet 2005-09-13, 09:38
Med stor hjälp av deltagare i Anbytarforum har jag funnit att mina anfäder, paret Johan Didrich Ludwig Wolff och Brita Fellman gifte sig i Adolf Fredriks församling 13.10.1795. De flyttade 1799 till Finland där Johan blev kapellmästare vid Björneborgs brigad.
Britas rötter har jag klara rätt långt (född i Piteå, fadern härstammar från Fällan i Lövånger). I finska komm.böcker har Johans födelse två datum, 22.10.1762 resp senare 22.05.1762, bägge i Hannover. Det framgår inte om det är staden eller furstendömet Hannover.
Vigseln i Adolf Fredrik lär stå: Johan Diedrich Ludwig Wolfes, Kammar musicus hos Ers kgl höghet Hertigen af Södermanland. (senare Carl XIII). Närmare adress framgår inte.
Mina frågor är:  
1.Hur kan jag hitta rätt sida i komm.boken 1795 för att se vilket födelsedatum/ort Johan har, och om man kan komma vidare bakåt i hans rötter. Jag antar att församlingen är rätt stor, dvs. många sidor om man måste söka sidvis.  
2. Finns det någon annan möjlighet att se dessa sidor än att jag reser till Sverige ?
 
M.v.h. Aarne