NULL Skriv ut sidan - Borgmästaren Lars Svensson (död 1677) i Gränna - far till Habor Larsson i Getingaryd?

Anbytarforum

Titel: Borgmästaren Lars Svensson (död 1677) i Gränna - far till Habor Larsson i Getingaryd?
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2007-03-10, 16:52
Under tiden jag studerar befallningsmannen och sedemera borgmästaren Lars Svenssons hustru Brita Andersdotters familjeförhållanden, försöker jag hålla utkik efter eventuella Lars Svensson av intresse. Ett par fynd att fundera över:
 
1634 11/3 vid Vista häradstinget nämns en Lars Svensson skrivare - som jag inte har koll på. Saken det gäller avser 1631. Inga övriga ledtrådar. (Tack för avskriften av mina fische Lotta!)
 
1648 3/11 nämns vid Lysings härads tinget Högvälb. Herres hr Greve ? Riksdrotsens tjänare, Lars Svensson inlade en supplication som sal. Joen Svenssons tvenne barn i Millingstorp, Anders Joensson och Ingeborg Joensdotter hr grevens hopman Julius Camerer  .........
(Tack för avskriften Arne!)
Har inte tillgång till detta mål på fische, utan lägger bara in uppgiften om någon har möjlighet att hjälpa till. Denne Lars Svensson kan ju varit där i tjänsten, men man vet aldrig ...
Millingstorp ligger i Rök sn, för den som inte känner till detta.
Vänligen,
Olle