NULL Skriv ut sidan - Westring från Virserum

Anbytarforum

Titel: Westring från Virserum
Skrivet av: Börje Sandh skrivet 2010-06-18, 09:52
Fick ditt mail men lyckades inte skicka svaret på annat sätt. Johanna Henricsson(Westring)
Via Landsarkivet i Vadstena fick jag tipset och kontakten med dig.
 
Tidigare information från Landsarkivet har givit följande: I rakt nedstigande led
 
Gustaf Carlsson Sand född 1807 12 07 i Hässleby förs.
Hans kvinna, troligen ej gifta, Christina Sophia von Schantz född 1816 10 26 på (soldattorpet) Lilla Rösjöholm, Näshult. Christinas far, Lars von Schantz, var officer vid Kalmar regemente. Om han var officer vid Aspelands kompani vet jag inte.
De fick 4 barn, ett dog i unga år, 2 utflyttade till Öland 1854,se tidigare meddelande.
Yngsta barnet, mitt släktled, Maria Gustafva född 1851 10 23. Modern avled i samband med födseln.
Maria Gustafva uppväxt hos Gustafs syster Johanna född 1820 12 10. Fam Gustaf Carlsson Sand bodde i Virserum.
Maria Gustafva hade ett flertal anställningar innan hon kom till Stockholm och blev hemhjälp i en familj.
Hon trivdes inte och ställde till det för sig som resulterade i fängelse.
Maria Gustafva fick ett barn före fängelsetiden, mitt släktled, Anna Maria Sand född 1876 04 15 i Stockholm.
Anna Maria blev fosterbarn i Gärds Köpinge, fick 4 barn, fader okänd, mitt släktled och mamma, Judith Sandh
född 1915 07 17 och bosatt i Spånga.
Judith har 3 barn, jag är ett av dessa, Börje Sandh. H:et är ett fel begånget av kyrkans folk.
 
Många hälsningar
 
Börje Sandh