NULL Skriv ut sidan - Var ligger Ytterlid i Långaryd?

Anbytarforum

Titel: Var ligger Ytterlid i Långaryd?
Skrivet av: Johan Lindberg skrivet 2011-10-01, 23:44
Efter att ha bläddrat igenom hela Långaryd AI:11 (1795-1812) samt Långaryd AI:12 (1813-1827) har jag inte ännu funnit Yttersjö, som enligt Långaryd CI:4 (1797-1828), bild 84 (s. 161), kolumn 4, skall ligga därstädes. Enligt samma kolumn föddes min farfars morfars far Anders Nejd (född Magnusson) därstädes den 19 juni 1810, som son till Magnus Johansson och Karin Knutsdotter, men husförhörslängderna verkar inte innefatta Yttersjö (åtminstone hittar jag det inte själv trots noggranna studier av längderna). Finns det någon som hittar platsen i Långaryds husförhörslängder för samma period (eller näraliggande perioder) som kan hjälpa mig till vidare forskning?  
 
(Har också noterat att platserna i äldre husförhörslängder inte sorteras alfabetiskt däri vilket gör det ansträngande att behöva leta genom flera hundra sidor - platserna verkar istället vara geografiskt ordnade. Har efter sökning inte funnit var i Långaryd som Yttersjö ligger och därför inte kunnat räkna ut var i husförhörslängderna jag skall leta...)  
 
Vänligen  
Johan Lindberg
 
(Meddelandet ändrat av C_j_Lindberg 2011-10-02 14:30)