NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2013
Skrivet av: Caroline Nilsson skrivet 2013-02-18, 17:40
Hej!
 
Någon som kan hjälpa mig att hitta en Inga Cajsa Johannesdotter [f.1839-11-09 i Dannäs] med son (Peter Johan Johannesson). Hon bor i Forsheda socken fram till 1864, då det klart och tydligt står att hon flyttar till Dörarp i Kronobergslän med sonen. Men i inflyttningslängden hittar jag henne inte och nu är jag på gränsen till att börja slita mitt hår. Hon är den tredje i en syskonskara som bara försvinner, alltså inte alls flyttar dit utflyttningslängderna säger.  
 
Letar även efter Maria Johannesdotter [f.1850-04-16 i Dannäs] som flyttar i princip varje år. Hon försvinner när hon flyttar från Hädinge Södergård i Kävsjö socken. Enligt församlingsbok och utflyttningslängd ska hon till Värnamo, men där återfinns hon inte. Inte heller brodern Otto Johannesson [f.1853-05-31 i Dannäs] tycks flytta dit man anger. 1871 flyttar han från Bolmsö socken. Enligt alla uppgifter ska han till Ljungby, men nej, där finns han inte.
 
Jag är framför allt intresserad av vad som hände Inga Cajsa Johannesdotter, men tackar knappast nej till uppgifter om de två andra.  
 
Ett stort tack på förhand!