NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2014-04-08, 12:36
Hej Eva!
 
Jag undrar om att  du har hittat uppgifter om Gundela eller Gunilla Pettersdotter som du har provat om KFGS databas som det finns namn på henne i registerar? Det är lite ledtråd att Gunilla Pettersdotters bror Johan Pettersson som var arbetade i Araby Herregård och fick egna familj men vet inte vem Johan och Gunillas föräldrar som saknas i släktanor.  
 
 
Jag tror att det är Johan Pettersson som bror till Gunilla Pettersdotter som det stämmer som står där vigselbok som bodde han i Araby Torp men egentligen Herregård. Bara fattas att var bodde Gunilla Pettersdotter i Växjö eftersom jag är nyfiken på vem deras föräldrar! Roligt att man hittar i släktforskning!
 
 
 
 
Jag har skrivit upp om Johan Pettersson som föddes 1776 i Tävelsås och bodde på gården i Sjöborgen. Araby och Jönköping är så nära och det kan vara Gunilla Pettersdotter bodde i Araby sen flyttade till Jönköpings Kristina.  
 
 
Hoppas att det finns någon information om Gunilla Pettersdotter som bosatte sig i Araby Herregård eller någonstans?
 
 
Vänliga hälsningar
Andreas Lindblom