NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2014-04-05, 20:40
Hej Eva!
 
Tack så mycket med information om detta som du gav till mig Växjö!  
 
Tusen tack, Eva som du skrev om Johan Petterssons information och födelseort Tävelsås, roligt!
 
 
Jag undrar om att J Pettersson och Jonas Wideberg som var arbetade i Stadstjänare,vaktmästare vid magistraten i Jönköping så det finns möjligt att de finns med registerar där i Jönköping kyrkböcker? Alltså är J Pettersson samma person som var han brodern till Gunilla (Gundela) Pettersdotter? Jag letade efter Johan Pettersson som finns inte med på Jönköping Kristina... jag får försöker hittar honom igen alltså letar jag efter honom på yrke på registerar vid Jönköpings Kristina så lättare att hittar jag honom via kyrkböcker?
 
Vad spänning att du hittade fram om Johan Pettersson alltså var han brodern som du hittade honom som bodde han på Araby Herregård och föddes 1776 i Tävelsås som det är rätt person till Gunilla Pettersdotter? Eftersom jag har tittat på kyrkböcker om Johan Pettersson igår men osäkert jag på det om det är rätt person eftersom det finns ingen information om honom på Jönköpings Kristina på hfl som saknas hans födelseåret. Så frågar jag här via anbytarforum om detta som rätt person eller fel person som tittat jag på Araby Herregård så står där Johan Pettersson men det kan vara rätt person!
 
 
Nu blir jag nyfiken om Gunilla Pettersdotters bror Johan Pettersson som kan vara rätt person som föddes han 1776 i Tävelsås. Men vigselbok står han bodde i Araby Torp så det kan vara stämmer han som rätt person som du hittat rätt! Han bosatte sig Araby Herregård utan torp.  
 
Har du provat med Gunilla eller Gundela på hennes namn KGFs databas?  
 
Det är roligt att du ger mig ledtråd om Gunilla Pettersdotters bror! Börjar att lite pysselbitar med i släktgrenar båda syskonskaran trots det är svårt att hittar om Johan Pettersson och Gunilla Pettersdotter på kyrkböcker bakåt tiden längre.  
 
 
Det kan vara Gunilla Pettersdotter föddes annan ort och inte på Växjö trots hon föddes 1782-03-05 och var plats... Synd att det finns ingen information om deras föräldrar som var gick de bort före vigselbok 1805 som Gunilla Pettersdotter gifte sig med Samuel Falk.  
 
 
 
Med vänlig hälsning
Andreas Lindblom