NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 augusti, 2014
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2014-04-05, 13:31
Hej släktforskarna!
 
Jag bläddrade i kyrkböcker på vigselbok i Jönköpings Kristina som hittade jag information om Samuel Nilsson Falk och Gunilla Pettersdotter gifte sig 1805-10-25. Då frågade jag dem i Jönköpings Kristina och fick bra information om Gunilla(Gundela)Pettersdotter som kommer ifrån Växjö(Weinö)hfl 1801-1813 i Jönköpings Kristina. Hon flyttade från Växjö 1804 till Jönköpings Kristina som var hon arbetade i pigan. Jag blir nyfiken att vigselbok står där Araby Torp i Weinö(Växjö)som fick jag information av dem så vänder jag till här och någon som är duktigt på kyrkböcker på Växjö?  
 
 
Jag fick veta att Gunilla Pettersdotter föddes 1782-03-05 men var? Kanske föddes hon i Växjö också eller annat ort? Står där hennes broder Johan Pettersson kommer ifrån Växjö i Araby Torp också? Jag  försökte hittade honom på Växjö i ortregister igår och det finns Araby Herregård men Torp?  
 
 
 
Det är svårt att veta om Johan Petterssons födelseåret eftersom det finns ingen står mer om honom utan bara enda står på Gunilla Pettersdotters vigselbok som var han med på deras bröllop i Jönköpings Kristina 1805. Står deras föräldrar var döda. Vem är Petterssons Jonas vide Bergsstadetjänare om ser jag rätt? Han var bror till Gunilla Pettersdotter också? Jag bara enda information om honom. Hoppas att någon av er som kan eller känner till om hans anor?
 
Jag hoppas att någon som kan hjälper mig lite information om Gunilla Pettersdotter och hennes broder Johan Pettersson i Växjö Araby Torp? Det skulle roligt att få veta om lite uppgifter om dem och kanske hittar om deras föräldrar! Jag hjälper en god vän till mig som hon är nyfiken på deras rötter och hennes mamma över 90 år idag så hon vill veta mera också deras rötter trots hon tycker spänning med släktforskning!
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom
 
Jag kommer bilden här:  
 

(https://forum.rotter.se/discus/messages/44/410314.jpg)