NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1.10.2002

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1.10.2002
Skrivet av: Ylva Samuelsson skrivet 2002-02-19, 23:34
Hej Ingegärd.  
Ja, du känner ju mig (åtminstone lite grand, vid det här laget) och vet att jag ännu bara är barnet på det här med släktforskning. Med andra ord; jag tar med glädje emot all hjälp som jag kan få av snälla och hjälpsamma människor (dit jag bland flera andra verkligen räknar Dig!), och så får jag ta det regelrätta forskandet i de rätta böckerna senare (semestern är definitivt räddad). Detta med Svennarna Svensson verkar stämma bra med Dina uppgifter; Marias födelsedatum t ex, och att Sven Svensson föddes i Möcklehult 15/9 1830. Dock verkar det, i mina ögon, mystiskt att han skulle varit byggmästare och backstugusittare, men det är ju inte omöjligt att byggmästeriet hoppade över en generation.
Mina uppgifter har jag fått via min morbror av en släkting, Signe Israelsson, som upprättat ett familjeformulär. Och hon anger V:a Torsås kyrkoböcker som källa, så uppgifterna skall vara korrekta. Men, som sagt, de går framåt från Sven Svensson, så har Du något bakåt så vet Du att här finns en som är nyfiken.  
MVH Ylva