NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 mars, 2010
Skrivet av: Kalle Holmström skrivet 2009-12-15, 21:54
Gud ja, för jag träffade idag Birgit Holmström som bodde på gården under sina första år. Hon lever nämligen fortfarande. Jag hade med mig informationen som Leif gav mig och min Far och Birgits dotter lyssnade intresserade på allt jag hade att säga.
Karl och Signe flyttade neråt, blev tjafs om pengar visst. Där arbetade han med skogsbruk. De födde 7 barn, en av dem var Stig som träffade min farmor Märta. De bosatte sig i Målen, Påskallavik. Stig arbetade med skogsbruk på denna gård, senare anställdes både Märta och Stig på Emsforsbruk där de jobbade på pappersbruket. De födde 2 barn, Kenneth och Britt-Marie. Min far är Kenneth och han valde att bo kvar i Påskallavik efter att han var till sjöss som sjöman i många år (där han träffade mamma på en båt). Jag är 30 år och reser ofta då min Kanadensiska flickvän fortfarande bor kvar i sitt hemland.¨
Du får gärna ringa din bror och tacka så mycket för den information han gav mig! Det lilla jag hann se i Västra Ed var så vackert, att jag mycket väl kan tänka mig ett hus eller sommmarboende där.
Om din far minns mer om vår Rallare till släkting, får han gärna lägga ringa dig och förmedla.
Tack igen