NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2.3.2002

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2.3.2002
Skrivet av: Ingegärd Johansson skrivet 2002-01-21, 23:51
Hej Ylva!
Eftersom Värmanshult är min mormorsmors födelseby, blev jag verkligen nyfiken på Oskar Samuelsson. Jag gjorde en snabb koll i KGF:s databas, och visst är vi släkt!
Din farfars fullständiga namn var Jon Oskar, och han föddes 1889-08-11 i Wärmanshult. Hans föräldrar var Samuel Jonsson f. 1862-12-11 i Vermanshult och Kristina Svensdotter från Östratorp under Ljustorp i Ryssby församling, f. 1854-07-20.
Samuel Jonsson visade sig vara son till Jon Andersson och Cathrina Sibbesdotter, och därmed är släktskapen klar. Jon Andersson var nämligen bror till min mormorsmor Ingrid. Jon tog över fädernegården i Värmanshult, och det är alltjämt våra släktingar som bor där. Det har släkten gjort i ca 400 år.
Jag har en massa anor på Samuel Jonssons sida. Vill du ha dem, så skicka mig ett meddelande. Min e-postadress är ingegard.j@home.se.
Till sist en liten brasklapp. Det finns fel i KGF:s databas, så du bör nog kolla datumuppgifterna här ovan, men det är ingen tvekan om att detta är Oskar Samuelssons föräldrar och farföräldrar.
Mvh
Ingegärd