NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 mars, 2010
Skrivet av: Viktor Alin skrivet 2010-03-23, 18:53
Jag söker information om Catharina Augusta Falck född 1713-10-06 i Virserum. Hon var gift med Anders Locke från Målilla. Om honom känner jag redan till en del och det är Falck som jag har störst luckor på, vilket gäckar mig men allt är givetvis av intresse.
 
Jag vet att Catharina Augusta Falck var dotter till länsmannen Augustin Falk i Virserum. Han blev länsman i Aspelands härad 1707 och dör 1715-02-13 i Virserum. Vem han var gift med har jag ej lyckats hitta. I Catharina Augusta Falcks bou finns dock många föremål märkta med ”H.W” varför det ligger nära till hands att gissa att hennes mor kan ha haft initialerna H.W, eller möjligtvis någon annan släkting.
 
Jag har hittat en trolig syster till Chatarina Augusta som heter Elisabeth Falck som bör vara gift med uppbördsmannen Peter/Petter Lindwall/Lindewall. De verkar bo i Nosshult/Nåsshult i Vimmerby landsförsamling under åtminstone 1730- och 40-talet. Jag vet dock ej vad som händer med dem sedan eller var de kom ifrån. (Jag har försökt spåra Augustin Falcks bakgrund genom henne, men ej lyckats.)
 
Om någon kan ge ytterligare klarhet beträffande personerna ovan så vore det mycket intressant.
 
Tack på förhand
 
(Meddelandet ändrat av Vvv 2010-03-23 18:57)