NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 november, 2009
Skrivet av: Vibeke Hammer skrivet 2009-10-18, 18:19
Hej Med jer Maud og Rune.
jeg kan ikke siger hvor glad og taknemmelig jeg er for jeres hurtige hjælp, og hjælp i øvrigt.
Og Rune jeg vil kontakte Bo næste gang jeg kommer dertil, for jeg er også interesseret i hvem der står for Kristina Pettersson og hendes broders Karls gravsted.
 
Jeg er meget ivrig slægtsforsker i Danmark og er også ret god til at finde oplysninger på nettet og på arkiverne, men når det gælder Sverige og oplysningerne af arkivalier i Sverie er jeg på bar bund.
 
Men nu har jeg snart fundet alle basis oplysninger på min danske slægt, og så må jeg se om jeg kan finde ud af, at finde mine svenske slægtninge, som alle kommer fra Skåne og Halland.
 
Min farfars forældre er svenske,fra henholdsvis Onslunda og Kleva Stätåkra ved Halmstad, men de har mødt hinanden i København hvor min farfar blev født, min morfars mor kommer fra Lomma i Malmøhus len, og mim mormors far fra Kågerød ved Helsingborg. Så jeg skal i gang med de svenske arkiver.
 
Har I kendskab til en rigtig god og instruktiv bog om hvordan man kommer igang med slægtsforskning i Sverige.?
Bedste hilsner fra Vibeke