NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 september, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 september, 2014
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2014-01-29, 21:46
Hej Ann,
Om Du går till Hitta.se och skriver Ingemar Karlsson och endast Björkenäs på ort, så hittar Du honom med telefon. Adressen Du gav stämmer annars.
 
Ang Per Svensson hustru Brita Svensdotter - i Viredas hfl angiven född 1746 i Ödeshög socken - men född 1736 (åu) enligt dödbok - som jag skam till säga inte kollat ordentligt se: Vireda C:4 (1796-1851) Bild 315 / sid 324.
 
Eftersom händelsen med lösningen av Brita Svensdotters bakgrund var så omtumlande - jag har letat många gånger efter henne i Ödeshög - har jag egentligen inte gjort så mycket åt det, nu när jag har henne.  
Jag vill gärna visa Dig hur det gick till; Om Du läser den länkade diskussionen, får Du hela ingången. Vad som visas är hur jag hjälper en annan forskare, med att komplettera något hon redan fått en del hjälp med, och på köpet snubblar jag över . En slump!  
 
När jag arbetat mer med det materialet lägger jag ut hennes funna anor här, då jag tror fler än vi kan vara intresserade.  
 
Ser fram mot att byta anor med Dig, även om forskningen om min egen släkt i mycket är eftersatt .. då jag valt att forska på så mycket annat. Men ett och annat kan jag nog bidra med.
Vänligen,
Olle