NULL Skriv ut sidan - Vallsjö

Anbytarforum

Titel: Vallsjö
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2014-08-20, 12:55
Ulla,
det vore väldigt vänligt om du lämnade källhänvisningar till dina uppgifter, då är det lättare att hjälpa till. Och då följer du även ordningsreglerna...
Be också anbytarvärden att flytta den här diskussionen till Vallsjö eller Hjälmseryd, eftersom Uppström ännu så länge inte har någon anknytning till Bringetofta.
 
Enda gången jag sett att han har ett patronymikon är i generalmönsterrullorna (som jag hänvisade till ovan) där det står Jonsson.
När jag tipsade om faddrar till barnen menar jag om faddrarna heter Jonasson/Jonsson/Jonasdotter/Jonsdotter, då kan det ju vara ett syskon till Magnus. Det kan även vara någon som är gift med någon av faddrarna som heter så.
Du nämnde bara faddrarna för barnen födda i Vallsjö, men han fick tre barn till i Hjälmseryd. Har du kollat dom?
 
Har du tittat på Magnus Uppströms bou? Förmyndare för barnen eller uppgifter under gäld och skuld och fordringar kan också ge något. En förmyndare för barnen bör/brukar vara en släkting till den avlidne.  
 
I Vallsjö hfl står att Magnus är född 1757, i Hjälmseryd står först att han är född 1760 och sedan är det ändrat till 1759. Är han född i Vallsjö så finns inte några födelsenotiser mellan 1719 och 1759, så då är det inte lätt att hitta honom där.