NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-12
Skrivet av: Jimmy Hermansson skrivet 2001-05-17, 20:17
Hej Kari Anne
Jag ber om ursäkt Dennis hade naturligtvis rätt om att Maria var Fredriks hustru.Jag har en antavla som kommre från Stockholm men där är bara en av fredriks syskon uppdaterad.Enligt den antavlan hade fredrik sju syskon.Fredriksfar var Jakob Bouson Född 14/9 1740 eller 1749 det har troligen varit svårt att läsa,efternamnet är stavat olika.Jakobs fru var Anna Maria Borg Född 27/8 1755 Hennes efternamn kan även vara Börgesdotter jag skall kolla upp detta.Enligt antavlan var Jakob tunnbindare och hade flyttat från Skåne till Skärhamn 1794 med sin fru.Jakobs fader var en av två bröder som kom från Frankrike troligen från Normandie.Det är där som denna Isabell troligen kommer in men det är bara som jag fått av min far för länge sedan så det måste undersökas.Min farmors mor var syster till Edvard och hette Anna Maria född 14/9 1844.Så det finns lite franskt blod i din ådra .Jag återkommer till efternamnet Beausang ,Fredrik stavade sitt efternamn Busong varför det är så vet jag inte.Jag hoppas att du fått lite information hälsningar Jimmy.