NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 december, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 december, 2007
Skrivet av: Christina Rydberg skrivet 2004-05-27, 02:01
Hej.
Min far, Algot Rydberg född 1916 i Göteborg, avled för några veckor sedan. Jag har letat på nätet (är nyfiken på att börja släktforska men kan ingenting ännu) efter våra rötter bakåt på min fars sida men inget hittat.  
Idag fick jag av en kusin på pappas sida höra att två av fars äldre syskon växte upp hos sin (o pappas) morbror August och hans fru Alma Andersson.
Syskonen hette Helga och Bror. Både emigrerade sedemera till USA. Helga gifte sig med Charles Larsson och fick i alla fall minst ett barn, Helen Clark. Ev. har jag fortfarande en fungerande adress till denna min kusin. Bror fick inga barn. Båda är numer döda men ska när August och Alma dog bekostat en gravsten efter vad jag hörde.  
August och Almas hus lär finnas kvar. Min farmor Hilda, syster till August (?) föddes på Klädesholmen i ett litet hus som länge fanns kvar. Jag själv är född -55 och som barn var vi ofta på Klädesholmen. Huset är förmodligen borta nu för vid mitt senaste besök någon gång på 70-talet fann jag det inte längre. Kvar har jag foto från 60-talets början med pappa, mig själv och en av mina kusiner stående utanför huset.
Skulle vara intresserad om någon kan bekräfta mina uppgifter och vet något mer om Hilda och August bakgrund.