NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-01
Skrivet av: Petra Göransson skrivet 2006-01-15, 22:48
Ingen fara alls, det är enkelt att hamna på fel spår. Hade i bakhuvudet att båda föräldrarna stod med födelseförsamling Södra Sandsjö och försökte som sagt läsa i S Sandsjös födelsebok och de aktuella datumen hon skulle vara född är helt oläsliga så man undrar ju lite om KGF har kunnat läsa dessa sidor så att de inte missat henne. Men annars kan man ju tycka att chansen att det har blivit fel är ju ganska stor om hon är den enda i familjen som inte är född i Södra Sandsjö men uppgivit att hon är född i Södra Långsjö kan nog vara enkelt att förväxla.
Det är så irriterande när man är så långt framme i tiden, tvärtemot vad det borde vara så är det ju svårare att följa dem framåt för att bli säker.
Detta gäller i ännu högre grad Johan som ingen levande har någon kunskap om, min mormor är född i Karlskrona Amiralitet men för sent för att finnas med, så de bodde ju där det året i alla fall men sedan är det ingen som vet om han flyttade med till Malmö där min mormorsmor sedan bodde, det ända vi vet med säkerhet är att han lämnade henne när barnen var små och emigrerade till Canada för att aldrig återkomma, fick uppgift från döds CD att skilsmässan på pappret tydligen inte genomförts förrän 1948. Skickade iväg ett mail till Karlskrona Amiralitets församling för att se om de kan ge mig ett säkert datum och plats på var han är född. Vi får se om de svarar, är ju ett hopplöst namn att leta på i blindo.
Tack för all hjälp.