NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 april, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 april, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2010-09-17, 20:28
Hej Gudrun!
 
Tack så mycket!!! Jag blev så glad att fick lite information om Jon Anderssons födelseort i Bruatorp som letade jag efter denna förfäder!! Tusen tack!!! Jätteroligt att veta om Jon Anderssons föräldrar Anders Staffansson och Ingrid Jonsdotter!! De flyttade till Gunnarstorp som visste jag inte om det. Karin kom ifrån Österom som ligger Glasholm,Halltorp! Det var jättekul att du gav mig massor information om Jon Andersson och Karin Månsdotters födelseplatsen! Jag undrar om att det betyder Karin Månsdotter föddes i Österom,Halltorp? Jon Andersson föddes i Bruatorp som vet jag nu. Det betyder att Jon Andersson flyttade till Halltorp och gifte sig med Karin Månsdotter sen flyttade de tillbaka Söderåkra,Gunnarstorp.  
 
Jag är mycket nyfiken efter Jon Andersson hade flera syskon eller enda barnen? Du skrev att Anders Staffansson gifte sig med Ingrid Jonsdotter tredje gånger om uppfattar jag rätt? Det finns uppgifter om Anders Staffanssons föddes? Ingrid Jonsdotter föddes? Det låter spänning och måste vara att Anders far heter Staffan?  
 
Karin Månsdotters föräldrar kanske kan man hittar om dem i uppgifter som nyfiken jag efter om henne? Österom som har jag aldrig hört om det! Det är roligt att veta som Karin Månsdotter föddes i Halltorp.
 
Mvh
Andreas