NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-04
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2007-04-08, 16:30
HejTomas!
Tusen tack för allt släktforskning information. Jag blev så glad att få veta om detta. Det var så roligt att du hittade många information till min ana Maja Stina Nilsdotter f.1825 i Mörlunda. Jag blev osäkert om jag tog fel att Nils Jonsson som gifte sig med Cajsa Larsdotter och Cajsa Bäckström två gånger?Eller bara enda gifte han sig med Cajsa Larsdotter(Bäckström) samma person? Då så är det Anders Petter Nilsson f.1814-06-08 är inte halvbror till Maja Stina Nilsdotter? Då är det Anders Petter (riktig)bror till Maja Stina Nilsdotter? Jag tittade på kyrkböcker förut att stod Anders Petters mor är Cajsa Bäckström som jag trodde han gifte sig med två gånger hustru...
 
 
En till fråga att du skrev att Cajsa Larsdotter f.1794 det stämmer och hon gifte sig med andra make Håkan Olsson. Det är stämmer som jag har hittade förut men fick de två barnen och dog tidigt...
 
 
Jag hittade att Nicolaus gifte sig med Sofia Niklasson f.1832-07-27 i Älghult om jag tog fel person? De fick egna barn i Söderåkra. Äldsta dotter är Ida Söderbom f.1864-12-07 i Söderåkra och andra barn Carl Bernhard f.1867-12-23 i Söderåkra,tredje barn Gustaf Ernst 1871-06-06 i Söderåkra.
 
 
Kanske du kan vara ha rätt han dog tidigt men du kan rätta om jag har rätt eller fel?Carolina Håkansson gifte sig med Carl Andersson f.1843 i Söderåkra. De fick egna barn början mitten av 1860 talet. Oskar f.1868 i Söderåkra,Selma Carolina f.1871 i Söderåkra,Carl Anton f.1877 i Söderåkra. Det är saknas datum??
Jag blir lite osäkert ...men bra att du talar om mig de dog tidigt och kanske kan vara jag tog fel personer....
 
 
Mvh
Andreas Lindblom