NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 december, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 december, 2012
Skrivet av: Jonas Cedergren skrivet 2012-09-01, 23:44
Hej!
Tack till båda för hjälpen för det första!  
Vad som hände med Edla är att hon träffade en Janne Jönsson och gifte sig med honom. Och då bytte hon ju namn till Jönsson. Men jag har hittat en bok som någon i släkten har skrivit, där det står vem som är släkt med vem och där står Edla Mattsson. Men hon kanske kallade sig för en Mattsson, även om hon hette Johansson. Vem vet?  
Jag hade redan ett par av uppgifterna som jag fick nu, men inte alla så det var mycket uppskattat. Tack än en gång!
 
Skulle vilja passa på att fråga en annan sak också. Det är säkert svårt att ta reda på men man kan ju alltid chansa. Johan Magnus Jonasson och Anna Sofia fick 9 barn + en dödfödd. Det sägs att ett av barnen, August Ferdinand Johansson (14 Jun 1894 - 1979), ska ha försvunnit så att ingen riktigt visste om han levde eller ej. Sen ska det ha kommit fram efter hans död att han ska ha bott hos någon slags bonde som varit elak mot honom och behandlat honom väldigt illa. Ungefär som i filmen Den Enfaldige Mördaren.  
Ingen som känner till något sådant eller vet var man eventuellt kan vända sig för att ta reda på mer om det går?  
 
Mvh // Jonas