NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20.12.2000

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20.12.2000
Skrivet av: Jan-Anders Ackring skrivet 2000-05-19, 18:37
Britt Maria!  
Jag tackar ödmjukast för ditt snabba och öppnande svar från PLF och dess databas. Det är av stort värde att veta att det finns mer att hämta från databasen efter de Lite uppgifter från PLF:s databas som jag nu erhållit. Jag tar kontakt för erhållande av mer och utfylligare uppgifter.
 
Av det svar som jag nu fått så dyker det upp fler frågor som jag hoppas kan behandlas på Forum.
Törneby, Kalmar landsförsamling kan kanske vara en dåvarande församling som låg omkring/nära flygflottiljen?
Enligt Disgen så ligger Lommaryd (Maja Lena Samuelsdotters födelseort) säkerligen i Aneby kommun i Jönköpings län.
 
Ellen Olofsdtr. o Gustaf Lindeblads barn sägs vara födda på nr 106, utom staden, Kalmar stadsförsamling. I Disgens ortregister så finns inte stadsförsamlingen med. Finns/fanns denna församling och är det i såfall en brist i mitt släktforskarprogram.
Nr. 106 är det bara ett tomtnummer eller finns det något gårdsnamn eller liknande? Kan läget beskrivas närmare?
Ellen Augusta Olofsdtr f. 1868 är antecknad som OÄ Ellens föräldrar gifte sig 1871-??-??. Kan någon ge tips om hur det ev. skulle kunna gå att få fram fadern?
 
Britt Maria tack än en gång för svaren och den öppning som givits. Jag hoppas diskussionen kan fortgå.
 
Mvh.
Jan-Anders Ackring, Varberg