NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 oktober, 2013
Skrivet av: Göran Löfstedt skrivet 2010-11-18, 21:44
Hej Kristina!
 
Det var euforiskt för mig när jag hittade min mormors far i ättartavlorna av Elgenstierna. Det innebar att jag hittade tusentals nuvarande släktingar och tiotusentals dåvarande släktingar.Jag har med hjälp av Elgenstierna (Älgen), Ssk, anbytarforum och vänner drygt 28.300 personer i min släktdatabas Min Släkt som alla är släkt eller släktrelaterade till varandra. Kuriosa är att min fru, min mor och min far är släkt med själva Selma (Lagerlöf). För övrigt finns vissa fula personer med, såsom Herman Göring t.ex. De flesta kungahusen i europa är förståss med! Leif GW Person skrev i en bok att vår nuvarande kung inte var släkt med Karl XII, jag visade för honom att det var han visst, på sin mors sida. Leif GW Persson svarade surt på mail att jag hade rätt. Det roligaste är dock att hitta släktskap med vänner och bekanta, jag har funnit släktskap med ett 15-tal. Bl.a. Alströmer,Natt och Dag,von Scheele, von Horn.
 
Så,du Kristina leta efter präster och adel så kan du hitta mycket roligare än bönder och fiskare i Bohuslän.
 
Mvh Göran