NULL Skriv ut sidan - Odensvi

Anbytarforum

Titel: Odensvi
Skrivet av: Marthina Linder skrivet 2014-06-06, 18:50
Hej igen. Ber om ursäkt att jag ställer så mycket frågor.  
Men jag försöker reda ut alla barnen till mina anor i Odensvi.  
Just nu arbetar jag på att försöka lösa ut hur det ser ut med barnen till Nils Joensson i Källarhult. Dels saknas 3 barn från barnskaran, då de ska vara 12. Men av de jag funnit:
Har relativ koll nu på Sven 1640-1719
Delvis koll på Lars 1648-1706, saknar 3 (kanske bara 2 om jag tolkat rätt att första frun dog i barnsäng med ett barn som föddes för tidigt 1692) barn från hans första äktenskap. Men det kan ju bero på att dom dog som barn under luckan 1670-1688.  
Har relativ koll på Josef 1652-1682, men inte färdig där ännu.  
 
Grundjobb kvar på Jöns 1643-1721, Elisabet 1645-?, & Märta 1646-1698.  
 
Just nu jobbar jag med Märtas familj. Är det någon som har koll på barnen där? (eller någon av de övriga syskonen).
Jag har funnit 6, ev 7 av tot 9 barn.  
Dels har jag en undra om någon vet Om dotter Elisabet som gifter sig 1698 med Johan Mårtensson & dör 1710 är densamma som den den som föds 1670? Dödsåldern till trotts?  
 
Sen om någon har koll på vad som hände med övriga barn? Var de tog vägen? Vet att den yngsta, Margareta dör relativt snart efter födseln. Brodd dog som ogift dräng. Men övriga vet jag inte riktigt vad som hände med.
 
Det är lite samma problem med Jöns familj, har där hittat iaf 3barn. Men han ska ha fått 8. Vet någon mer om dem?
 
Tacksam för all hjälp jag kan få.  
Med vänliga hälsningar Marthina