NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13.1.2002

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13.1.2002
Skrivet av: Nichlas Malmdahl skrivet 2000-09-03, 13:31
Till Roger Carlsson:
Hej!
Jag härstammar från Carl Magnus Svenssons syster Helena Svensdotter (1786-1877). Hon var gift två gånger och bodde först i Hulu med make nr 1 och sedan i Bockasjögle i Virserums socken med make nr 2. Hennes sonson Carl Petter Jonsson (1844-1909) i Fögeberg, Fagerhults socken, var min farmors farfar.  
 
Jag blev lite nyfiken på Carl Magnus Svenssons liv. Var blev han bosatt? När dog han? Varifrån kom hans maka?
 
Till Anders Håård:
Hej!
Jag läste din förfrågan om Stina Svensdotter från Sjöatorp i Nottebäcks socken. Jag har en anteckning om att Sven Carlssons dotter Stina (f 1796) i Sjöatorp flyttade till Höghult i Näshults socken. Jag tror att jag har fått den uppgiften från husförhörslängd för Nottebäck. Jag härstammar från Stinas kusin Ingrid Nilsdotter i Enghult, Lenhovda socken och har information om Stinas Svensdotters mödernesläkt från Lenhovda socken om du vill ha.
 
Till L Kjellström:
Hej!
Jag har sett dina utförliga släktförteckningar från Näshult. Ett stort jobb du har lagt ner på att kartlägga alla dessa familjer. Jag har en fråga om Margareta Nilsdotter (död 1756) i Stora Hillhult. Hon var gift med Sven Svensson där. Men vilka var hennes föräldrar? Jag har sett både 1689 och 1693 som födelseår. Kan hon vara dotter till murarmästaren Nils Andersson i Råsa?
 
Med vänlig hälsning
Nichlas Malmdahl