NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 november, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 november, 2014
Skrivet av: Niclas Hagelin skrivet 2014-06-06, 20:52
Bo,
 
Jag följde upp de uppgifter jag fick av dig den 1 juni. Jag tror mig ha identifierat Jonas L och Cajsa Lisas N föräldrar samt deras föräldrar. Jonas mf och mm bör vara Jonas Carlsson i Boda och Annika Larsdotter (född 3 juni 1759 i Vena [Vena CI:2 sid 497]). Annikas föräldrar bör vara Lars Bengtsson och Anna Bertilsdotter i Hulingsryd. Anna återfinns också som änka i husförhörslängden tillsammans med dottern Annika (Vena AI:1 sid 54 och AI:2 sid 133 samt AI:3 sid 79). Enligt husförhörslängden ska Anna vara född 1713 i Hulingsryd. Det verkar dock inte som det föddes någon Anna Bertilsdotter i Hulingsrud 1713. Dock hittar jag en Kerstin Bertilsdotter, född 1713 i Hulingsryd och en Anna född i februari 1718. Det framstår som de båda systrarnas (om de är systrar) födelseålder förväxlats vi något senare tillfälle.
 
Efter att kört fast med ovan så hittade jag en inlägg av dig från den 11 december 2001. I inlägget återfinns en Anna Bertilsdotter som var gift med en Lars Bengtsson. Vet du om det är samma Anna som jag söker eller finns det flera möjliga kandidater?
 
Med vänlig hälsning
 
Niclas