NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 10 december, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 10 december, 2011
Skrivet av: Lars-Göran Löwenborg skrivet 2011-04-21, 08:15
Tack så mycket för dessa uppgifter, Bo! Jag trodde det var stopp vid Olaus, men du serverade mig ett par generationer till via hans hustru Stinas släkt. En rätt spännande historia dessutom! Och det rätta namnet på  Magnus födelseplats, guld! Med Magnus bosättning på Vånga, blev det tre generationer som  bebott detta ställe, två generationer föddes där, allihop blev Rusthållare. Jag vet på ett ungefär vad den titeln innebar, men måste nu ta reda på vad en tremänningsryttare är för något. Att du fått reda på så mycket om Olaus är imponerande, jag vet inte om de hfl före 1812 helt saknas, eller om dessa inte har digitaliserats ännu, att leta genom den enda källan som ger information före 1812, födelseboken, efter Olaus och de telningar och annan information han lämnade till eftervärlden i denna, skulle vara omöjligt för mig, som fortfarande har svårt att läsa texten i densamma, så jag antar att du har använt andra metoder och källor, för att kunna skaka fram den information som du nu har givit mig. Stort tack!