NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 juli, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 juli, 2008
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2008-07-05, 12:13
Hej Christina.
 
Tack för ditt svar.
 
Föds det ingen Sven den 16/1 ? Enligt Båtsmansregistret och Centrala soldatregistret så föds han 16/1, men det kan ju vara fel. Sedan finns det en sida som handlar om båtsmännen i Sjuhalla, och där står det också att han är född i januari.  
 
Se länken, här står det om Sjuhallatorp:  
 
http://web.telia.com/~u30410326/Hallatorpet.pdf
 
Men det kan ju vara fel i registren också. Skulle du vilja vara så snäll att titta efter om det föds någon Sven den 16/1 ? Jag är mycket tacksam om du gör det.
 
Det är många år sedan vi hade korten hemma från Misterhult och vi har från gamla anteckningar att fadern hette Nils Svensson och modern hette Anna Svensdotter. Det kan ju vara en felläsning vi har gjort för längesedan i och med att vi liksom du har modern antecknad som Anna Svensdotter. Vi har även antecknat att Sven skulle vara född den 16/4, men det är så längesdean så man kommer inte ihåg var den uppgiften kommit ifrån.Men så blir man osäker på Svens födelsedatum, när det står januari som födelsemånad i alla register. Det kan ju vara rätt Sven du har men man vill vara säker.
 
Jag skulle bli mycket tacksam, Christina om du ville hjälpa oss att räta ut de här frågetecknen. Sven är min mans ana.
 
Vänligen
Carina