NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-17
Skrivet av: Monica Karlsson skrivet 2005-02-16, 18:31
Hej igen!
 
Tack Göran för ditt svar angående släkterna i Gårdspånga, nu ramlade folk på plats! Det var alltså via Jakob Anderssons döttara de knöts samman, alla dessa Olofspersonen! Mycket intresseant. Detta ledde, precis som för Mats, till ytterligare en anförlust eftersom både Philip Holstensson och Olof Henriksson är anor till mig. Har du några fler barn till Henrik Månsson noterade, Göran? Vore intressant att veta vem ovan nämnda Anders Sunesson är, som ju var syskonbarn (=kusin) till Olofs barn.  
 
Mats, jag satte hjärtat i halsgropen när jag läste din fråga om Jöns Olofsson i Ytterbo och om han var gift med sin mors syster! Nog för att de är insyltade i varandra dessa släkter, men det hade väl varit lite väl magstarkt! Och den där Elias, hur många systrar har han egentligen! Vad jag tror är att den Jöns som tidigare varit gift med Elias syster inte är Jöns Olofsson utan den Jöns Swensson i Ytterbo som är kallade som vittne! Det var ju därför han inte fick vittna! Så måste det ju vara, eller hur? Annars vet jag inte vad jag ska tro. Kan tyvärr inte hjälpa dig med Jöns vigsel med Kerstin. Möjligen är den bortglömd i vigselboken?  
 
Hälsningar Monica