NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 januari, 2011
Skrivet av: Karl-Henrik Rydén skrivet 2010-12-04, 19:11
Hej alla nyfunna (eventuella) släktingar ;-) !
 
Den här diskussionen har tagit en mycket intressant vändning för mig. Tack så väldigt mycket för ditt inlägg Ulla-Britt!  Det är nämligen så att jag tror att även jag kan ha anor till denna familj, vilket jag inte visste när jag tidigare svarade.  
Som du skriver så framgår det ju ovan att Christoffer Persson var gift med en dotter till Israel Knutsson. Jag har tidigare antagit att Bengta Jönsdotters man, Lars Christoffersson (se inlägg ovan från 29e Oktober), var en son till nämnde Christoffer Persson. Finns det någon som kan bekräfta detta?  
Detta är några möjliga barn till Christoffer Persson.  
Per Christoffersson f ca 1669 död 1737-0-01 i Holmen, gift med Kerstin Olofsdotter
min Lars Christoffersson född ca 1671 död i april 1737, gift med Bengta Jönsdotter
Samuel Christoffersson född ca 1677. Död 1698-12-04 i Häljarp.  
Daniel Christoffersson född ca. 1684. Död i okt 1698 i Holmen.  
Ragnil Christoffersdotter född ca 1690. Död 1746-09-22 i Holmen, gift med Nils Olofsson
 
Om man går in på DISBYT kan man där också hitta ett möjligt föräldrapar till Israel Knutsson. Där anges nämligen att Knut Edmundsson (död 1645) och Gunnel Vidmundsdotter (död 1649) var föräldrar till Hans Knutsson. I föregående inlägg berättas ju att Hans och Israel var bröder.  
/Karl-Henrik