NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2013
Skrivet av: Barbro Nordlöf skrivet 2013-10-18, 14:17
Marianne och Stig!!
Det är bara att rodnande erkänna att jag hade kommit alldeles fel och jag ber om ursäkt för att jag tagit tid och plats här för att vara envis. Marianne, det var inte du som meddelade mig att Caisa Lisas föräldrar gifter sig 1771, ursäkta igen. Nu när jag hittat barnen i Målilla  så fanns ju där vittnen från Kristdala,
 
Svens bouppt var väldigt svårläst,så jag nöjde mig med ingressen. Den var intressant för  man fick veta att Sven var rusthållare och svärsonen  postförare.
 
Detta är min svägerskas anor, hon har flera i Högsby-Mörlunda. Men när jag läste Sjöö  igen så tyckte jag jag kände igen vissa namn. Min svåger har nämligen  många anor i Kristdala och ja, Sven Nilsson den äldre i Fallebo är också hans ana genom dottern Eliabet. Högst intressant. Även i Kroxhult blev det gemensamt. Nils Olofsson i Kroxhult har sonen Sven = svägerskans och Nils = svågers.  (F ö har svåger en Sabelsköld, Elisabet, gift med Nils son Olof)  
 
Så kan det gå.
 
Än en gång tack för all hjälp och förlåt att jag varit så misstrogen.
 
Namnet Sven Nilsson har jag blivit allergisk mot, så det är klart då att jag hittar en till: Sven Nilsson o Maja Hansdotter i Hammarby får en dotter Elin 1752 12 20 och det är allt jag vet om Sven. (Elin torde vara den som gifter sig med Axel Larsson i Staby)Eftersom det inte finns hfl så tidigt så står man sig rätt slätt.
 
mycket generad Barbro