NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2011
Skrivet av: Barbro Ärnhage skrivet 2011-02-06, 19:47
Tack Sonia och Birgitta!
Sonia: Mantalslängderna har jag inte kollat. Jag har AD Online och de har ju inte kommit så långt med mantalslängderna än. Men idén är god.
Birgitta: D. 23 februari 1673 föddes Per Larssons son Lars i Staby. Jag trodde att han kanske var Lars Staf, men det är väl ett önsketänkande. Det kan ju gälla vilken Lars som helst. Jag har tyvärr inte kunnat hitta någonn BOU efter Per Larsson.  
Jag har nu gått igenom FB för åren 1725-1730 för åtminstone andra gången, dessvärre utan att hitta Maja Lisa. Det är mycket troligt att hon är född då eftersom hon dog 1804 76 år gammal.
BOU som jag har hittat och som verkar relevanta är efter Knut Rosinius, Maja Lisa, och Sven Berg. Har du fler förslag? Kanske förteckningen som finns i AD inte är komplett.  
Jag har dessutom gått igenom vigselboken för 1690-1704, dock utan hitta någon Lars som verkar att passa in. (Jag har främst letat efter Lars Persson eftersom Per Larsson fick sonen Lars i Staby.) Det finns dock en Lars Persson som gifte sig med Elin Eriksdr 13 Juni 1698 i Solberga.
 
MVH
Barbro