NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 september, 2008
Skrivet av: Patrick Karlsson Edlund skrivet 2008-05-29, 12:08
Tack Bo och Karl-Henrik,
Jag har beställt ShF (CD) och ser fram emot att vittja brevlådan. Jag har litet tid i dagarna att följa upp informationen och ber att få återkomma så fort jag får en lugn stund vid datorn. Flera saker föll på plats på en gång, men jag vill bekräfta en del information innan jag för in den mer detaljerat bland antavlorna. Dock verkar det vara så att jag helt plötsligt får en trefaldig anförlust (nu igen ) genom att Joachim Christiernssons hustru Maria Hansdotters förmodade mor Brita Månsdotter är förmodad syster till Per Månsson (1642-1721) och Håkan Månsson (1662-1712) från Attarp, Svinhult (E). Det skall nämnas att denna Brita Månsdotter inte nämns som dotter till (såvitt jag vet) hemmansägaren och nämdemannen Måns Jonsson, rusthållet Attarp, i Olov Mattsons material (CD) över Svinhult (E). Det blir en del att nysta i, men jag tror att detta får vila tills Shf-cd:n dyker upp. Varma hälsningar, Patrick
 
Ps. Något som jag behöver reda ut är vilken Hans som står upptagen i Stora Fagerhult (mtl) då min Hans befinner sig i Sandvik (mtl). Det skulle kännas bra om jag kunde förklara en eventuell förväxling. Ds.