NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 december, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 december, 2007
Skrivet av: Birgitta Olsson skrivet 2007-12-12, 21:02
Hej Stig och Kalle
Tack för hjälpen. Jag visste inte ens vilket län detta Hessleby tillhörde men nu när jag vet att det är Jönköpings Län så har jag tittat på notisen. Jag har abonnemang hos Arkiv Digital. Maja (Maria) och hennes man flyttar från Ålem till Haraldsmåla i Ryssby, Kalmar Län där deras barn föds. Jag har tittat på vittnena men det finns inte ett enda vittne från Hessleby eller något annat ställe i Jönköpings Län. Ligger detta Hessleby långt ifrån Ålem? Husförhörslängderna börjar ju så sent så vid den tiden är ju Maja sedan länge utflugen ur boet och föräldrarna säkerligen döda. Inte heller barnens namn ger mig någon ledtråd. De fick 6 barn, 4 sönder och 2 döttrar. De äldsta barnen hette Elisabeth och Sven som jag tror var döpta efter mormor och farfar, sedan fick de 3 söner som hette Jon eller Johannes. Sista barnet var en flicka som hette Maja Lisa som väl då skall vara Maria Elisabeth. Börjar misstänka att Maja är född i något annat Hessleby men jag vet att det inte är Hesslby, Algutsrum eller Hessleby, Köping på Öland, finns det flera? En sista fråga, går det över huvud taget att gå vidare när hfl börjar så sent som i fallet jag tar upp? Finns det några andra källor man kan använda?
Mvh
Birgitta