NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 februari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 februari, 2013
Skrivet av: Yvonne Johansson skrivet 2012-04-20, 00:50
Söker min f.m. m.f mor Anna Beata Jacobsdotter. Hon finns inflyttad till Yllestad i Skaraborg 1826 där är det angivet att hon är född 31/3 1799 Hisingen. Hon gifte sig med Johannes Back Isacsson född 1802 Vartofta Åsaka. Jag har nu letat igenom alla församlingar tillhörande Hisingens Bohusländska och Västgötska delar. Samt församlingar i Göteborg som under denna tid inte krävde att man var bosatt i församlingen som t.ex Christine, Domkyrko och Garnisonsförsamlingen. I dödeboken står angivet att Beata var född 10/7 1799. Jag har funnit tre Beata som kan vara min släkting men ingen av dessa fäder heter Jacob. Ingen är född någon av dessa datum men närmast hamnar 1)11/7 1799 Björlanda församling Anna Beata Fader Eric Hendricsson Hustru Stina Olsdtr 32 år(svårt se orten)2)3/4 1799 Marieberg (AID v27996.b74.s137) Anna Beata Fader Timmermannen Anders Andersson hustru Anna Maria Svensdtr 28 år i Svinekärrg (kanske) Tofta. 3) 25/5 1799 Lundby (AID v5539.b61.s111) Beata som jag just nu tror mest på därför att hon står som barnbarn (och kan ha en far som heter Jacob) till Hälftenbrukaren Elof Person på Stora Rya och hustrun Johanna Christina Persdtr Barnbarn. MF Lient.? Reuter stat.dräng? Lur ZF Fru Norling, jungfru Anna Lisa Chronlund.  
Nu till frågorna. Har någon annan än jag hittat en föddeanteckning där det nyfödda barnet står som barnbarn??? och så den stora frågan Vem var Anna Beata Jacobsdtr från Hisingen var kom hon från? Har någon träffat på henne på Hisingen?  
/Yvonne