NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-26
Skrivet av: Bertil Magnusson skrivet 1999-05-26, 22:25
Jag har många Björlandauppgifter då jag matat in Margareta Erikssons forskning som omfattar ca 2500 ättlingar till Olof i Hästevik, från 1500-talet fram till modern tid.
 
Bland uppgifterna fann jag Sally* Alma Helena Lindgren född 27 jan 1925 i Torslanda. Hon är dotter till Johan* Herman Lindgren och Anna Bernhardina Olsson (Martinsson).
 
För Sallys föräldrar saknar  jag ännu data men Johan Lindgrens f.n. okände far kan tidsmässigt passa väl med din Carl Henriksson-Lindgren, f. 1853-03-17.
 
Ett annat faktum är att Sally som tredje namn även heter Helena. Det hette ju även Carls hustru (Helena Eliasdotter) och namn brukar ju ärvas.
 
Sally Lindgren är gift med Jacob Erland* Wessberg, f. 27 nov. 1926. Denne är märklig så tillvida att han i 12:te  generationen härstammar från både Hans Olufsson och Ingeborg Ollesdotter. D.v.s Olof i Hästeviks båda barn, vars ättlingar Margareta Eriksson har utrett.
 
Min avsikt med inmatningen, som skedde med Margareta Erikssons tillstånd, var att lägga ut filen i min Nättidningen GLIMTEN men det har visat sig omöjligt. Den stora DISGEN-filen med sina många länkar går ej att konverterad till HTML-format vare sig i Word eller Front-Page.  
Jag besvarar dock gärna frågor här i Anbytarforum om vad jag kan hitta i mitt material för HISINGEN, PARTILLE och LANDVETTER mm.
 
Välkommen med dina frågor