NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-06-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-06-20
Skrivet av: Annika Jacobsson i Halmstad skrivet 2004-04-27, 00:08
Hej Alvar!
Den där boken låter ju onekligen spännande. Konstigt är att Anna Stina Andersdotter Hagelin anges som hustru till Jonas Henstrand. Den uppgift jag hittat under www.sjoangen.se är att Jonas gifte sig med Anna Stina Jonasdotter, f. i Knaplet i HINNERYD. Men, här kan ju något ha blivit fel. Jonas dotter Matilda f. 14/3 1875 har jag med i mina rullor nu. Det blir nog till att ringa Erling Nilsson ja. Den boken verkar väldigt intressant.
Henstrand är överhuvud taget ett bra namn. Dan Hallberg, min uppdragsgivare har svenska förfäder på alla grenar och Henstrand är den vi hittat mest på. Dvs på Dans farmors sida.
Dans (Donald Leroy Hallberg)farfar, Carl August Hallberg har vi inte lyckats mycke med. Det går nog att få fram en del uppgifter via Ancestry.com där jag får träffar som verkar leda till en enda person vid sökning, men det gäller att hosta upp lite pengar först då.
På Donalds mors sida är det ännu värre. Det enda han vet är att hans morfar hette Kennith Larsson och hans mormor Sophia, g. Larsson. Nice...! Där får jag pumpa dem vidare.
Men Alvar - tack för ett till spännande inlägg i denna forskning.