NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009
Skrivet av: Christer Jednell skrivet 2008-12-08, 18:13
Hej!
 
Jag letar efter var min biologiska mormor Ellen Bernhardina (född 1899 9/11 död redan vid 30års åldern den 13/10 1929) bodde när hon  
flyttade till Bohus Malmön 1911 15/11. Hennes mor Amalia Mattiasdotter (Fredriksson)född 31/3 1863 blev änka när hon väntade Ellen hon
bodde då i Lysekil. Eftersom det inte finns någont register i varesig Genline, AD-online eller i Svar som jag kan läsa på nätet undrar jag om någon kan hjälpa mig med att finna hos vem hon bodde. Det står i dödboken för Göteborg och Bohuslän Gamlestadens församling att hon hette Jansson som född. Kan hon blivit adopterad av någon? eftersom hennes biologiska far hette Carl Bernhard Fredriksson (bleckslagare) född den 10/12 1863 i Lyse församling och död 9/7 1899. (alltså innan min mormor föddes.) Carl Bernhard och Amalia gifte sig 9/2 1890 i Askum.  Min mor som bara var två år då hennes mor dog adopterades av sin farmor (som jag alltid kallade för min mormor). På så sätt blev hennes biologiska far som var gift med Ellen hennes halvbror. Som vanligt var snackades det alldrig om detta i släkten, utan det kom fram till mig när min mor som också dog ung, bara 56 år gammal var mycket sjuk.
 
hoppas på hjälp
Christer