NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2008
Skrivet av: Gitte Lund skrivet 2007-10-04, 11:42
Hej alle hjælpere
Igen rigtig mange tak for hjælpen.
Før mit første indlæg i Rötter den 23. september vidste jeg intet om Anettes familie i Sverrige. Jeg havde først lige fundet ud af, at hun kom fra Göteryd. Og det var en tilfældighed jeg traf på dette forum. Min far døde, da jeg var 4 år, og jeg har ikke haft forbindelse med hans familie før nu og jeg er selv fra 46. Min faster talte jeg dog med for et par år siden og fik nogle billeder og lidt historie. Hun fortalte, at Annette blev udstødt af familien, fordi hun skulle have et barn, derfor rejste hun til Danmark. Men A. var 33 år da hun kom hertil og havde ikke (tilsyneladende) sin datter med det første år, der dengang var 6 år. Det var også faster, der fortalte om hvordan vi fik navnet Jung herned, efter et møde med den svenske familie, men det var først i 1944.
(bekræftet af kirkebøgerne)
Jeg har stadig ikke fundet, hvor Anette er begravet, er det registreret i Sverig? De flyttede formentlig ned omkring Vejle. Men oplysninger er ikke på nettet. Hendes mand var fadder for min far i 1911, men jeg ved ikke om A. levede dengang.
Jeg fik et avisudklip af min faster af general Helge Jung, der er ingen dato på. Men der står han var den øverstbefalende for de Svenske Forsvar og har fået Storkorset af Dannebrog. Der er et billed af ham, og han ligner min bedstefar til forveksling ved I om det er familie eller kan jeg skrotte (smide ud) billedet?
ellers har jeg ikke noget om familien, så hvis Torsten har flere oplysninger eller billeder, må han gerne skrive til mig. Det kan jo være det er børnebørn af Gustaf, der har givet tilladelse til brug af navntet. Efterfølgende ville de ikke have noget med familien i Danmark at gøre. Det lyder, som der er sket noget alvorligt-eller er det bare en historie. jeg må se, om jeg kan finde dokumentet for tilladelsen på arkivet.
Vh.Gitte