NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 maj, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 maj, 2013
Skrivet av: Ann-Mari Ekman skrivet 2012-11-08, 22:31
Hej,en Anna Benjaminsdotter ska vara född här ca 1753.Kan inte hitta henne undrar om någon vill titta i födelseboken jag kan ju ha missat henne! Hon gifter sig 1778-10-18 med Petter Larsson, tror att jag är på rätt spår men man vet ju inte,dom flyttar 1786 till Bankekind,då står han som smeden Peter Rockström med hustru Anna Benjaminsdotter o barn samt änkan Brita Persdotter.Han dör där 1803-11-02, det står att han är son till soldaten Stark från Gärdserum,o är född 1752.När jag går igenom födelseboken finner jag ingen Rockström eller Stark, men 1753-05-01 föds en Pehr pappan är Lars Månsson o mamman är Brita Pehrsdotter.Så skulle vilja hitta Annas födelse för att se vad hennes föräldrar heter,för det är väll ganska troligt att änkan Brita är någons mamma?? Hoppas någon är snäll o hjälper mig, för det är så lätt att vara på fel spår  Att jag tror att det är dom som gifter sig (fast han heter larsson då) är för att hon har ett ovanligt namn o dom döper en son till Lars 1783. MVH Från en trött ann-mari!