NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-08-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-08-20
Skrivet av: Carina Borg skrivet 2003-07-12, 21:34
Hej. Efter många försök har jag äntligen hittat min farfar,Carl Gustav Verner Andersson f.1888 i Gärdserum död & begraven i STHLM 1956 men fortsatt skriven i Gärdserum hos föräldrarna.Föräldrarna till denne man: Anders Gustav Carlsson f.1850 i Gärdserum, någon som vet namn på föräldrar & ev. syskon? Har hittat (tror jag) mammans (Carolina Albertina Björk f.1849 i Loftahammar) föräldrar i Loftahammar,Peter Magnus Danielsson f.1820, Stina Kajsa Björk f.1821 samt en syster, Karolina Charlotta f.1847  samt en person (änka efter vem?) Johanna Larsdotter f.1798 i Loftahammar boende i samma hushåll,någon som vet vem hon var?
Fanns fler syskon till Carolina?
Har även fått veta att min farfar hade en syster som for till Amerika,någon som vet vem av dom,han hade 3 systrar?
Är tacksam för all hjälp,hittar inga datum för vigslar,utflyttningar,dop,död & begr.etc finns ev. syskonbarn till Verner i livet?
Regniga sommarhälsningar från Nässjö //
Carina  
 
ps. Någon som vet vad bb står för?
Betäckningen står efter en person som är boende hos min pappas mormors föräldrar,dom hette Lundberg (Ingarö)Personen hette Carl Isidor Carlsson f.1879 i Sthlm i folkräkningen 1890,han är då 11 år har angetts yrke:bb??? Något fel i födelseåret eller? ds.