NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 september, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 september, 2010
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2010-01-30, 11:12
Hej Olle!  
Tack för ditt inlägg av den 28 januari om referens till rullan vari löjtnanten Joakim/Jochim Hane omnämns.  Johan Hane i Gränna är hans son vilket framkommer av domboken.  
 
Kanske skulle vi kunna lägga våra gemensamma inlägg om Hane under egen rubrik på Arkivguidens forum (http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/agf.shtml) och Gränna? Är det okey för dig kan jag göra det och så kan vi fortsätta diskussionen där. Detta forum anser jag har en mycketr bättre ordning än vad som kommit att utveckla sig på Anbytarforum. Som det ser ut nu på Anbytarforum så är det totalt kaos i inläggen (här under Gränna ligger ca 600 inlägg huller om buller och det är svårt att följa en diskussionsfråga över tid (hur kommer det att se ut om tio/tjugo år, hur många tusentalsinlägg kommer läsaren att drunkna i?) - uppenbarligen har ansvariga enbart tänkt att en fråga ska generera ett svar i realtid, inte på sikt. Själv finner jag inget nöje i att läsa alla 600 inlägg även om jag möjligen skulle kunna svara på en del av frågorna).