NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 juli, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 juli, 2014
Skrivet av: Jonas Öhlund skrivet 2014-07-12, 13:34
Tack Birgitta! Det känns som att senaste fyndet gällande Nils f. 1753 stämmer. I de första husförhören för Frödinge fr 1777 (A I/1 bild 53/sid 18) hittar jag familjen under Koppetorp och inte Uggletorp, men det borde väl ändå vara rätt familj?
 
Är det någon som vet varför det är ett stort glapp i Frödinges kyrkoarkiv första hälften av 1700-talet? Brand?
 
Jag har SVAR och har kikat lite på mantalslängderna, funderar som sagt på att ta tag i det men jag är så dålig på att läsa handstilen så det tar mig väldigt lång tid. Därav funderingarna kring om någon annan redan kan ha sammanställt Frödinge exempelvis?
 
Sannolikt letar jag efter ytterligare en Nils som ska ha bott i Uggletorp, Frödinge under början av 1700-talet (Swen Nilssons far). Vore fantastiskt att komma tillbaka till 1600-talet med förhoppningen att familjen fortfarande finns kvar i Frödinge och återigen går att finna i kyrkoböckerna som finns fram mellan 1670-1691..
 
Angående din kommentar om Maja Lena i Askebäcken: jo jag har läst hennes födelselängd som finns på vänstra sidan på bild 136(svar), Hjorted födda C/3 (1774-1829). Har jag missat något annat eller vad tänkte du?
 
Tack för din hjälp.
 
Vänligen,
Jonas