NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-08
Skrivet av: Torbjörn Johnsson skrivet 2003-12-27, 22:52
Hej Leif!
Någon Carolina Andersdotter föds inte på detta datum i Frödinge. Men 24/5 föds en Carolina Albertina med en fader Anders. För att vara riktigt säker på att det är den Carolina du är ute efter har jag kollat upp henne från födelsen och framåt. Hon föds i Lugnet under Möckelhult Frödinge socken. Föräldrarna dör tidigt och hon flyttar 1853 till Hällen i Locknevi socken vidare 1857 till Råshult i samma socken. 1858 flyttar hon enligt attest nr 44 till Ed socken, där tappar jag bort henne. Men jag hittade en vigsellängd från Loftahammar socken 1862 1/6 där vigs Carl Vilhelm Jansson och Carolina Andersdotter han från Träthult i Ed och hon från Snörom i Loftahammar. I Sundby Västra Ed socken föds barnet Hulda Charlotta 1863, och där finns familjen uppräknad. Födelseuppgiften för Carolina är där 18360324 så jag antar att det är rätt Carolina. 18971125 dör Carolina Andersdotter i Tångered Loftahammar socken. Om det är rätt Carolina får du höra av dej om du vill ha flera uppgifter om föräldrar och flera anor.
mvh Torbjörn Johnsson