NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-27
Skrivet av: Maritha Boström skrivet 2006-08-01, 07:40
Jag har en fråga som rör både min släktforskning och mitt andra stora intresse: Titanic. Från mormors småländska ursprung finns kopplingar till Fliseryd och därifrån for en ung man tillsammans med sin babysyster på Titanic och båda omkom. Det verkar vara oenighet om en gotländsk kvinna med samma efternamn har något samband med dessa två, någon har föreslagit att hon kan har varit gift med barnens far och varit mor till den lilla flickan. Vad jag skulle bli mycket tacksam över är om någon har möjlighet att snabbt kolla upp om någon koppling finns eller om familjerna är två helt skilda.
 
Klas Albin Klas?n f.1893-07-17 reste med lillasyster
Gertrud Emilia Klas?n f.1910-12-11
Båda födda Grimshult, Fliseryd.
 
Hulda Kristina Klas?n (född Löfqvist) f.1876-03-18 Vänge, Gotland (?). Trots att hon anges gift nämns varken make eller barn i hennes dödsannons utan fadern skriver att hon är djupt begråten af mig, syskon, syskonbarn, svärföräldrar, släkt och många vänner. Är maken död?
 
Klas Albin hade biljettnumret 350404, Hulda Kristina och Gertrud Emilia 350405 (och medresenären Hulda Kristinas systerdotter Hulda Amanda Veström 350406). Detta talar ju för någon slags samhörighet, MEN kan också vara en missuppfattning någonstans.
 
Vore mycket tacksam för lite hjälp.  
 
Glada sommarhälsningar
Maritha