NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-16
Skrivet av: Birgitta Ohlsson skrivet 2004-05-04, 18:18
Hej Niklas
 
Kul att det är fler som har intresse i samma släkt. Min ana är som jag tidigare skrev Brita Broddesdotter. De uppgifter jag har är hämtade ur en släktforskning från 1956 och 1985 beställd av min släkt. Den arkivarie som gjorde efterforskningarna skrev att (”om någon är intresserad mot all förmodan”)hade han några fler generationer bakåt i tiden från Måns Persson. Synd att han inte hade dem med när det nu fanns uppgifter om dem. På senare år har jag från annat håll fått reda på att Per Månssons far hette Måns Olofsson och dog 1688 i Fagerhult. Måns Olofssons far hette Olof Nilsson och var från Råttne, Århult Fagerhults socken men det är tyvärr allt jag vet om honom. Som du säkert sett hette ju enligt Svenska Antavlor (Tack Daniel) Brodd Nilssons far Nils Amundsson och var nämndeman. Jag har också en uppgift om att Marjed Persdotters far Per ? skulle varit född omkring 1568 i Fagerhult men har missat att anteckna vart jag fått den uppgiften ifrån. Om du är intresserad av vad jag har framåt i tiden från  Per Månsson och Elisabeth Persdotter så delar jag gärna med mig av dem. Det skulle även vara kul att se dina nutida ättlingar till Brodde.  
 
Mvh
 
Birgitta