NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-02-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-02-17
Skrivet av: Johan Lembke skrivet 2003-02-02, 01:10
Hej Linus,
 
Tack för att du har tagit dig tid att hjälpa mig  i mitt sökande och försöka klura ut detta. Det kan vara så att ditt resonemang stämmer. Den information jag har ar att min morfars mor hetter Ida Christina - kan hon vara syster till den Axelina Albertina som du har hittat? Ida Christina - om detta namn stämmer, föddes 1878-02-12 i Lenhovda, i alla fall enligt den information jag har. Det jag har tyder på att Jonas Gustaf var hennes far.
 
Ett annat sätt att verifiera kopplingen vore att kunna hitta information om Jonas Gustafs fru, som skall vara Charlotta Andersdotter, född 1841 i Algutsboda - ex information om giftermål/dop. Jag har inte erhållit något svar på min efterlysning av henne under Algutsboda.
 
Kanske finns det också mer information i något material om Peter Skön och Sara Stina Petersdotter som kan visa om de hade en son kring 1835?
 
Eller kanske finns det någonstans mer information om Ida Christina i Lenhovda som styrker kopplingen till Jonas Gustaf och Charlotta?
 
Jag skulle mycket uppskatta ytterligare information för att fylla detta gap i min antavla. Tack!
Johan